Social icons

Co číst v Portugalsku: FERNANDO PESSOA

17. prosince 2016
Fernando Pessoa, Lisboa

Portugalsko je známé pro své básníky a boharou literaturu, dneska vám povím o tom nejznámějším. Už jsem několikrát na instagramu zmiňovala Pessou, jelikož zrovna čtu jeho díla. Zatím jsem se zaměřila jen na poezii.
Pessoa se mi líbí kvůli temnotě v jeho básních. Pro mě není úplně depresivní, ale určitě se nad básničkami zamyslíte, já se je čtu i několikrát dokola, abych vůbec pochopila smysl. Pessoa psal pod několik pseudonymy, které nazýval "heteronyms", ale hlavně psal i v Angličtině. Přeložené básně totiž ztrácí dost smysl, takhle si ho můžete přečíst i v originálu,.
A zajímavostí je: jelikož psal pod několik jmény, měl to vymyšlené velmi chytře. Zašel tak daleko, že tito tři vymyšlení básníci sebe navzájem komentovali, kritizovali, psali do novin a v podstatě vedli svůj vlastní literární život, než vyšlo najevo, že to všechno je Pessoa. Později se ukázalo, že Pessoa má až stovky alterego - o některých se možná stále neví.
Pokud se chcete o jeho tvorbě dozvědět více, doporučuji podcast: The History of Literature
Takže pokud se chystáte začít číst něco nového na dlouhé zimní večery, určitě se koukněte po jeho knihách. 

Pokud chcete podpořit tyto texty a moji práci, můžete mi koupit kafe ZDE.


Fernando Pessoa, Lisboa

Okomentovat

Thank you for your lovely comments! :)